Projektbeskrivelse


Som så meget andet lukkede genbrugspladserne, da coronakrisen ramte. Men de var noget af det første, der åbnede igen. Dermed var den branche også blandt de første til at kommunikere nye retningslinjer om afstand og hygiejne, så anvisningen var helt tydelig for brugerne. Det krævede en ekstra indsats.
Renosyd, som er Odder og Skanderborg Kommuners fælles affaldsselskab hyrede Dorthe Lundh som ekstern kommunikationsmedarbejder til:
- Sparring med Renosyds direktør om kommunikationsstrategi i genåbningsfase
- Presserådgivning
- Overvågning af SoMe-kanaler
- Produktion af indhold til hjemmeside, nyhedsbrev og SoMe
Resultatet blev en smidig genåbning på genbrugspladserne med mange positive tilbagemeldinger fra kunderne.
Renosyd er et innovativt affaldsselskab. De erstatter ordet “affald” med “værdi”. Filosofien er, at der at der er værdi i alt det, der kasseres og smides ud, når bare vi hjælpes ad med at sortere, indsamle og behandle det rigtigt.