Meget kommunikation har til formål af få modtagerne til at handle. Ikke i det lokale supermarked – det tager reklamen sig af – men at agere anderledes i det private, på arbejdspladsen eller i samfundet. Periskop har bred erfaring med at udvikle og gennemføre kommunikationskampagner for både offentlige og private kunder. Udgangspunktet er journalistisk – egentlig reklame og marketing er ikke vores kernekompetence.

Hvervekampagne for blodbanken i Aarhus
Pernille Granath2022-02-24T09:15:06+00:00Danske bloddonorer leverer kun 25 % af det blodplasma, vi skal bruge for at kunne producere livsvigtig medicin til syge mennesker. Derfor må vi købe blodplasma i udlandet, men også på verdensmarkedet er det svært at skaffe nok. Der er akut brug for at hverve flere plasmadonorer. Periskop har hjulpet blodbanken og Bloddonorerne i Aarhus med at forberede en hvervekampagne. Kampagnen skal både fungere lokalt og på landsplan. Konkret har vi udarbejdet en råskitse til en kampagne på baggrund af viden, vi har indsamlet i målgruppen. Vi har undersøgt motivation og holdninger blandt donorer og ikke-donorer ved hjælp af interviews, [...]